Heeft u een vraag?

Onze specialisten helpen u graag op weg met het beste reisadvies.
Bel ons op
011/228.767 (Hasselt) of 03/3830228 (Zandhoven)

Coronavoucher FAQ

Hieronder kan je een antwoord vinden op de meeste gestelde vragen m.b.t. de coronavoucher.

UPDATE 13/01/2021

Kan ik een terugbetaling aanvragen van mijn coronavoucher ?

De terugbetaling van een coronavouchers kan je pas aanvragen na de vervaldatum van deze bon.  De leverancier (uitgever van de voucher, bvb TUI, Corendon,...) heeft dan 6 maanden de tijd om tot een terugbetaling over te gaan.
klik hier om je terugbetaling aan te vragen.

De enige uitzondering hierop is TUI Nederland, bij deze vouchers kan een terugbetaling gevraagd worden 6 maanden na de uitgifte datum van de bon.  Ook hier is een maximale termijn van 6 maanden tot terugbetaling.

Wat als de leverancier/uitgever van de coronavoucher failliet gaat ?

De coronabonnen zijn allemaal verzekerd door een garantiefonds.  Dus als de uitgever morgen niet meer zou bestaan krijg je een terugbetaling van deze verzekering.  Dit is tevens een verplichting vanuit de overheid dat deze verzekerd zijn.  Het zelfde is van toepassing als je met de bon een reis boekt, deze is dan ook verzekerd tegen insolventie.

Kan ik mijn coronavoucher verlengen ?

In principe kan je een voucher niet verlengen, maar deze blijft wel zijn waarde behouden tot 2 jaar na uitgifte datum.  Hierna kan je het geld niet meer recupereren.  De meeste leveranciers laten echter wel toe om met de bon een reis te boeken ook na de vervaldatum.

Ben ik in het bezit van een coronavoucher of een waardebon ?

De meeste bonnen uitgegeven voor 18/06/2020 zijn coronawaardebonnen, daarna zijn 'gewone' waardebonnen.  Hierop zijn andere voorwaarden van toepassing.

Wat met mijn VAB verzekering ?

Verzekeringen vallen buiten de wetgeving van de 'corona bon' en de pakketreizen wetgeving.  In principe kunnen deze niet terugbetaald worden.  We hebben echter een overeenkomst met VAB dat tijdelijke polissen kunnen omgezet worden op een nieuwe reis indien de afreis in 2021 is.   Dit steeds onder voorbehoud van goedkeuring van VAB.  Indien je een terugbetaling hebt aangevraagd van je coronabon, dan kunnen we later de verzekering niet meer overzetten.

Ik wacht nog op een terugbetaling van Corendon ?

Momenteel ontvangen we nog geen terugbetalingen van  Corendon.  Ook voor reizen die na 18/06 werden geannuleerd en waarbij er normaal gezien een onmiddellijke terugbetaling zou moeten volgen is deze nog niet gebeurd.  Volgens de laatste informatie zouden deze terugbetalingen vanaf april worden uitgevoerd.  We verzoeken dus nog even geduld. 

We staan steeds voor u klaar, zowel telefonisch als per email. Neem daarom vandaag nog contact met ons. 


Reizen Meyers is HET reisbureau in de omgeving van Hasselt en Zandhoven

Kantoor Kuringen - Hasselt

Kuringersteenweg 490
3511 Kuringen-Hasselt
Tel : 011 228 767
Email: info@meyers.be  

Kantoor Zandhoven

Oudebaan 31
2240 Zandhoven
Tel : 03 383 02 28
Email: zandhoven@meyers.be